Eerste les, operation Freddy, STAM-museum en schil - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu Eerste les, operation Freddy, STAM-museum en schil - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu

Eerste les, operation Freddy, STAM-museum en schil

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

07 Februari 2016 | België, Gent

In de vorige blog vertelde dat ik mijn eerste les zou hebben. Dit was afgelopen woensdag (3 februari), het was de eerste les culture in context. Over de cultuur in België, in deze eerste les hebben we het gehad over een aantal belangrijke plekken in Gent. Zoals de uitgaansbuurt, restaurants, de shop straat en andere culturele plekken in Gent. Het leuke is dat deze les wordt gegeven door 2 studenten die in hun afstudeer jaar zitten. Dit maakt de lessen leuk en ze kunnen veel vertellen over Gent en de andere steden. We zullen in een weekend nog naar Brugge en Brussel gaan. De les was van 4 uur ’s middags tot 6 uur. De meeste lessen op mijn rooster duren wel wat langer dan de lessen in Nederland. Ik heb een aantal lessen in de week die 3 uur duren en een aantal andere die 2 uur duren. Dit betekent wel dat ik meestal maar 1 of soms 2 vakken op een dag heb, een soms ook een dagje vrij. We hebben in deze les ook gekeken naar andere steden in België en wat daar allemaal te vinden is op cultureel gebied. Al met al een leuke les! Ik moet zeggen dat het Engels volgen mij alles meevalt. Ook het spreken in het Engels gaat me steeds gemakkelijker af.

Op donderdag moest ik naar de studenten administratie, daar moest ik mijn schoolpas ophalen. Deze heb je op sommige locaties ook nodig om het gebouw binnen te komen.
Voor die middag had ik mij opgegeven voor operation Freddy, een spel om Gent beter te leren kennen. We werden met een tablet op pad gestuurd en moesten Freddy vinden, met een soort van google maps moest je opzoek naar de goede locatie. Als je daar was aangekomen kreeg je op de tablet een vraag of moesten we en foto maken. Echt een super leuk spel, maar helaas regende het bijna de hele middag.

Op vrijdag kregen we uitleg over het gebruiken van je email en chamilo, dat is een soort van digitale leeromgeving waar de docenten PowerPoints en dergelijke plaatsen. Het inloggen was nog best een klus, op Artevelde hebben alle computers namelijk een azerty toetsenbord. Waardoor de het weer leek alsof ik voor het eerst achter een toetsenbord zat. Het was weer even zoeken waar alle lettertjes zaten. Ik ben blij dat ik mijn eigen laptop mee heb en mee kan nemen naar school. Tijdens de lessen weet ik niet hoeveel ik hem kan gebruiken, in de klaslokalen waar ik tot nu toe ben geweest zijn nauwelijks stopcontacten.

Die middag gingen we naar het stadsmuseum Gent, omdat we wat tijd ertussen hadden ging ik samen met twee Nederlandse klasgenootjes ergens wat drinken. We hadden een lekkere warme chocomel in een tentje in de buurt van ons campus.
Die middag gingen we op weg naar het stadsmuseum. We kregen per 2 of 3 een soort van middeleeuwse telefoon, die in sommige ruimtes extra uitleg kon geven. In de eerste ruimte moesten we stoffen sokjes aan over onze schoenen. Toen we binnenkwamen begreep ik waarom. De vloer was bedekt met een plattegrond van Gent. In het midden van de ruimte stond een maquette van Gent. Dat zag er echt super mooi uit. De rest van het museum stond in een oud klooster, met verschillende ruimtes die wat over Gent vertelde. Na een uur in het museum rondgedwaald te hebben vonden we het wel weer tijd om naar huis te gaan.

Op zaterdag had ik afgesproken om even bij m’n nichtje langs te gaan. Ze zit ook op kot, iets wat meer in de binnenstad. Dus ik ging met de tram, ze was samen met mijn tante haar kot aan het schilderen. Dus ik heb hun in de middag geholpen, als afsluiting mocht ik heerlijk mee uiteten bij de Mac. ’s Avonds heb ik natuurlijk even naar Wie is de Mol? gekeken, want gelukkig kan ik hier gewoon Nederland 1,2 en 3 ontvangen.

Mijn eerste week hier was echt super! Ik ben benieuwd hoe mijn eerste echte lesweek gaat worden. Ik begin morgen in ieder geval lekker vroeg van 9 tot 12 met Pedagogical dilemmas.

Ik houd jullie op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjitske

In het tweede helft van het derde jaar kies je minors. Ik heb gekozen om 3 maanden naar het buitenland te gaan. Je zult denken België dat is toch niet het buitenland, maar veel dingen verschillen van Nederland. Ik heb hier mijn eigen studieprogramma samengesteld met vakken die mij interesseren. Al deze lessen worden in het Engels gegeven. Op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden over mijn tijd in Gent. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn Blogs.

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 3228

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 16 April 2016

Studie in Gent

Landen bezocht: