Eerste lesweek - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu Eerste lesweek - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu

Eerste lesweek

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

12 Februari 2016 | België, Gent

Wauw! Ik ben alweer 2 weken hier in Gent! De tijd vliegt nu al voorbij.
Na de introductie week van vorige week zijn nu de lessen echt begonnen.
Ik moet zeggen dat de lessen echt super leuk zijn!
Iedere week volg ik dezelfde vakken. Op maandag begon ik met Pedagogical dilemmas, een erg interessant vak waarbij we gaan praten over een boek: 'not for profit' oftewel 'niet voor de winst'. De eerste les ging voornamelijk nog over wat er allemaal van ons verwacht wordt. Bij alle vakken hebben we een 'oral exam' die bestaan meestal uit presenteren en discussiëren. Dat was de enigste les van maandag dus 's middags had ik weer lekker vrij! Dankzij de Spaanse mede studenten kwamen we er wel achter dat we nog moesten betalen voor de excursies voor culture in context, dus dat kon ik die middag nog mooi doen! Ik ga dan een dagje naar Brussel en een dagje naar Brugge, super leuk dat ik daar ook nog heen ga. Ook dinsdag was ik een dagje vrij. We hebben het maar zwaar als erasmus studenten.
Op woensdag hadden we Art class, hier was ik echt super benieuwd naar. Ik wist nog niet zo goed wat ik daarvan moest verwachten. Eerst moest ik opzoek naar de campus waar deze les was. Gelukkig kwam ik onderweg Carmen tegen en konden we samen opzoek. Bij Art class behandelen we iedere les een ander aspect. Over de dingen die we doen in les moeten we bloggen ( in het Engels natuurlijk). Dus neem ook een keer een kijkje op http://tjitskesartclass.weebly.com/ er staat nu nog weinig op maar dat wordt vanzelf meer. De eerste les ging over fotografie, we hebben keuze uit verschillende soorten foto's die je kan maken. Bijvoorbeeld Belgium Solutions, voorbeelden daarvan zijn dingen die met ducttape gemaakt zijn of wanneer een verkeersbord niet meer geldt wordt er gewoon een plastic zak over heen gedaan. Daarnaast hebben we gewerkt met lightphotography een voorbeeld daarvan zal je vinden tussen m'n foto's bij deze blog. Aan het einde van deze lessenserie moeten we allemaal een mini museum maken. Deze mag niet groter zijn dan een schoenendoos en moet kleinere versies bevatten van dingen die we gedaan hebben in de les. Klinkt voor jullie misschien wat onlogisch, maar ik vind het echt leuke opdracht. Die middag hadden we ook weer Culture in Context. Waarbij we ook een kleine presentatie moesten maken over onze eigen landen. Zodat we ook over de andere culturen iets leren.
De les die we donderdag hadden viel uit, omdat de docent ziek was. Dus nog een extra dagje vrij. Ik had met Manon afgesproken om burrito's te eten en uit te gaan. Hier in Gent heb je een drukke uitgaan straat 'Overpoort' het is in dezelfde straat als je Albert Heijn waar ik boodschappen doe. Overdag ziet het er super leeg uit en verwacht je niet dat het er 's avonds helemaal vol staat. Er zijn allemaal verschillende kroegjes of clubs. Van echt kleine kroegen waar je nauwelijks je kont kan keren, tot de wat grotere clubs. Erg divers qua muziek, maar wel heel leuk! Al met al een geslaagde avond. Op vrijdag had ik nog mijn laatste lessen van de week. Comparing education (onderwijs vergelijken) en Inclusive education (inclusief onderwijs). Deze vakken herhalen een beetje waar we op Inholland al langere tijd mee bezig zijn. Voor comparing education moet ik mijn ideale school ontwerpen en voor inclusive education hebben we het natuurlijk over gedragsstoornissen en gedragsproblemen. En verdiepen we ons in leerlingen en kijken we of zij wel of niet op het speciaal onderwijs thuis horen. Dit presenteren we.
Al met al heb ik hier best wat te doen, maar het zijn voornamelijk presentaties en dat is voor mij toch gemakkelijker dan toetsen.
De eerste week was interessant en een beetje vermoeiend!
Morgen ga ik naar Chaam voor een sollicitatie gesprek op de Flaasbloem, zodat ik van de zomer daar weer aan de slag kan.
Dus voor nu is het echt tijd om te gaan slapen


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjitske

In het tweede helft van het derde jaar kies je minors. Ik heb gekozen om 3 maanden naar het buitenland te gaan. Je zult denken België dat is toch niet het buitenland, maar veel dingen verschillen van Nederland. Ik heb hier mijn eigen studieprogramma samengesteld met vakken die mij interesseren. Al deze lessen worden in het Engels gegeven. Op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden over mijn tijd in Gent. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn Blogs.

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 3235

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 16 April 2016

Studie in Gent

Landen bezocht: