Zesde lesweek & kennismakingsweekend op de Flaas - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu Zesde lesweek & kennismakingsweekend op de Flaas - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu

Zesde lesweek & kennismakingsweekend op de Flaas

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

15 Maart 2016 | België, Gent

Hallo allemaal,
Jeetje als ik dit zo opschrijf... De zesde lesweek alweer. Dat betekent dat ik er nog maar 3 te gaan heb! De tijd vliegt echt voorbij.
Maandag begonnen we vroeg met pedagogische dilemma's, voor de les moesten we een presentatie voorbereiden over het boek dat we moesten lezen en dit natuurlijk ook presenteren. Alle presentaties waren erg interessant.
Die middag had ik ook een les Art Class, tijdens die les gingen we 'stempelen' uit A4 papier moesten we een figuur uit knippen en met inkt stempelen op ander papier, dit ook op klein formaat zodat we die als ansichtkaart konden versturen. Echt een super leuke les!
Op dinsdag was ik lekker een dagje vrij, normaal heb ik dan Art Class maar die was dus verplaatst naar maandag. Dinsdag heb ik niet veel gedaan, alleen een paar dingen voor school.
Woensdag hadden we een les Culture in Context, daarbij hadden we verschillende spellen over verschillende culturen. Dat is erg interessant zo kom je toch weer achter nieuwe dingen.
Donderdag hadden we een les bewegingsonderwijs. Tijdens deze les moesten we een korte presentatie geven over een activiteit die wij bedacht hadden. Dit werken we nu nog verder uit en word onze eindpresentatie.
Vrijdag hadden we 's morgens een bezoek aan een methode school. Een erg interessant bezoek, het onderwijs deed mij een beetje denken aan Jenaplan. Het was wel vreemd want de school was gewoon ergens in een straat, dus het school gebouw was ooit een huis geweest. Dat was ook de insteek van de school, ze wilde een huiselijke sfeer voor de leerlingen. Zo lopen alle leerlingen op sokken en hebben ze allemaal kleine lokaaltjes. Ze zijn verdeelt over verdiepingen, op de begane grond zitten de leerlingen van 2,5 jaar tot 6 jaar. Dan op de eerste verdieping de leerlingen van 6 tot 9 jaar en op de tweede verdieping de leerlingen van 9 tot 12 jaar. De leerlingen hebben gezamenlijk les, maar ook les in hun eigen leeftijdscategorie. In de middag hadden we weer een les Incusive Education, tijdens deze les moesten we presentaties geven over verschillende stoornissen. Het was wel interessant maar duurde op een gegeven moment wel iets te lang, maar wat wil je zo vlak voor t weekend.
Op zaterdag was 't zover onze excursie naar Brugge, we moesten alweer vroeg op t station zijn, om kwart over 8 dus dat betekende dat m'n wekker al om half 7 ging. Brugge is een onwijs mooie stad, weer heel anders dan Gent, Antwerpen of Brussel. Vooral heel klein, 's morgens hadden we een soort rondleiding en hebben we alle belangrijke dingen bekeken. Omdat tijdens dit weekend ook kennismakingsweekend wat op de Flaasbloem had ik besloten 's middags daar heen te gaan. Om half 12 was de rondleiding afgelopen dus kon ik al naar het station. Na een lange treinreis kwam ik aan in Breda, daar werd ik opgehaald door Savannah en gingen we samen terug naar de Flaasbloem. Daar moesten we direct opzoek naar ons groepje die bezig was met levend cluedo en zo super goed als wij waren hadden we het spel gewonnen.
Daarna was het tijd voor een workshop avondverhaaltje, daarbij mochten wij het voorbeeld geven. Dus snel aan de slag, om wat te bedenken. T werd een leuk verhaal over kaboutertjes. Daarna mochten de 'nieuwelingen' ook aan de slag en gingen we in kleine groepjes korte scenes oefenen. Ook dat ging super goed! Daarna hadden we lekker dineer. Na het dineer was het tijd om de super coole musical Frozen door te spreken die ik samen met Savannah had geschreven. Daarna hadden we een spel show 'Wie ben ik'. Waarbij mijn groepje helaas tweede werd. Daarna hadden we nog lekker een borrel. Sav en Lauris hadden ervoor gezorgd dat we met z'n drietjes op en kamer konden waardoor onze kamer meer bed dan kamer was. Alleen ging iedereen uit mijn huisje slapen, waardoor ik daar gezellig met alle jongens zat. Om half 3 was het dan toch echt wel tijd om te gaan slapen, zondag hadden we om half 10 ontbijt, daarna nog even bungalow controle alles was gelukkig netjes en schoon. Toen was het tijd voor de contracten, dus ik ben weer officieel in dienst op de Flaasbloem.
Daarna hadden we nog een kort rondje met wat iedereen van t weekend vond. Gelukkig vond iedereen het een top weekend. Jeroen en Sav moesten nog even wat dansjes opnemen en omdat ik met Jeroen mee reed was ik daar ook nog even bij. Toen was het tijd om afscheid te nemen van Savvie, maar gelukkig hebben we in april weer een weekend. Daarna ging ik met Jeroen nog even naar de Mac... Na de Mac zette Jeroen me af op Dordrecht station. Toen ik daar eenmaal zat bleek er geen trein te rijden omdat er een brand geweest was.. Na 2 uur!! wachten kon ik eindelijk een trein in. Dus helaas was ik pas om 8 uur thuis dan de geplande 6 uur... Dat was wel even balen, maar al met al heb ik weer een top weekend gehad en heb ik veel zin om weer te werken van de zomer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjitske

In het tweede helft van het derde jaar kies je minors. Ik heb gekozen om 3 maanden naar het buitenland te gaan. Je zult denken België dat is toch niet het buitenland, maar veel dingen verschillen van Nederland. Ik heb hier mijn eigen studieprogramma samengesteld met vakken die mij interesseren. Al deze lessen worden in het Engels gegeven. Op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden over mijn tijd in Gent. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn Blogs.

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3223

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 16 April 2016

Studie in Gent

Landen bezocht: