Derde lesweek en een excursie naar Brussel - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu Derde lesweek en een excursie naar Brussel - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu

Derde lesweek en een excursie naar Brussel

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

28 Februari 2016 | België, Gent

Deze blog verschijnt net even wat later, maar zo kon ik nog precies de excursie naar Brussel erin verwerken.
Vorig weekend had ik een rustig weekendje, nog even wat voor school gedaan en voor de rest lekker uitgerust. Ik had een lang weekend want maandag was ik ook nog vrij.
Op dinsdag had ik een les art class, tijdens deze les gingen we naar het MSK (museum voor schone kunsten) onze leraar vertelde veel over alle schilderijen en we hebben een aantal activiteiten gedaan die je ook met je klas zou kunnen doen. Was best interessant.
Op woensdag hadden we een les culture in context, waarbij we meer te horen kregen over de excursie naar Brussel en nog een presentatie moesten geven over gewoonten in Nederland. Culture in context zijn super interessante lessen, je leert niet alleen wat over de cultuur in België maar ook van de andere landen.
Op donderdag hadden we dan eindelijk een les in A valubale toolbox of movement education (de vorige twee waren namelijk uitgevallen) deze les gaan voornamelijk over beweging en hoe je dit kan inzetten in de klas. Hierbij moeten we in een groepje een activiteit ontwerpen. Daarnaast moeten we ook een eigen skill maken of verbeteren. Samen met Carmen (een andere Nederlandse student) gaan we ons zelf de cupsong aanleren (uit Pitch Perfect). Dit is ook een super interessante les!
Op vrijdag hebben we de langste dag, best balen zo vlak voor t weekend. Als eerst hebben we comparing education, deze les is wel super interessant omdat je in discussie gaat met studenten uit andere landen en zo te horen krijgt hoe het bij hun op school er aan toe gaat. Deze les ging ook over de verschillende soorten onderwijs, maar omdat alle studenten dit al gehad hadden op hun eigen school zijn we hier snel doorheen gegaan.
In de middag hadden we nog inclusive education, we hebben het gehad over de verschillende landen en hoe het daar gesteld is met inclusief onderwijs, erg interessant om eens te horen hoe dit in andere landen zit. In Italië hebben ze nauwelijks speciaal onderwijs en zijn ze dus erg inclusief.
En op zaterdag was het zover! De eerste excursie naar Brussel! We moesten al mega vroeg op het station zijn namelijk om kwart over 8. Deze excursie valt onder culture in context dus ook deze leerkrachten zouden mee gaan. Een van deze leerkrachten had deze excursie georganiseerd, alleen zij was ziek. De andere docent had er voor gekozen dat we Brussel zelf mochten onderzoeken, zolang we maar veel foto's zouden maken en in de volgende les moeten we een presentatie geven.
Samen met de andere Nederlandse studenten en wat Spaanse studenten gingen we op pad. Onder andere naar Mannekepis maar die was om een of andere rede gek verkleed. We zijn ook bij een aantal mooie gebouwen geweest, de precieze namen weet ik niet. Ook hebben we een aantal tuinen gezien en natuurlijk het Atomium. Vlakbij het Atomium is ook mini Europa hier wilde we ook graag heen maar het was helaas gesloten. We hebben tot half 4 rond gelopen in Brussel en toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Vandaag ook m'n aller eerste wafel gegeten (vanuit België dan). Was echt heerlijk met gesmolten Nutella erop. Ik zal jullie niet verder jaloers maken, maar het was heerlijk.
Al met al weer een super leuk weekje gehad! Het Engels praten wordt steeds minder moeilijk. Nu heb ik er zelfs soms last van dat ik wel het Engelse woord weet, maar dat ik niet op het Nederlandse woord kan komen best frustrerend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjitske

In het tweede helft van het derde jaar kies je minors. Ik heb gekozen om 3 maanden naar het buitenland te gaan. Je zult denken België dat is toch niet het buitenland, maar veel dingen verschillen van Nederland. Ik heb hier mijn eigen studieprogramma samengesteld met vakken die mij interesseren. Al deze lessen worden in het Engels gegeven. Op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden over mijn tijd in Gent. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn Blogs.

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 3225

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 16 April 2016

Studie in Gent

Landen bezocht: