Eerste dagen in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Tjitske Brandsma - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Gent

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske

03 Februari 2016 | België, Gent

Afgelopen vrijdag (inmiddels al weer 5 dagen terug) vertrok ik 's morgens met een volle auto en mijn ouders naar Gent. Een ritje van maar 3 uur. Rond het middaguur kwamen we aan in Gent.

Via de site van Artevelde (de hogeschool waar ik hier studeer) heb ik een kot (kamer) over genomen van een meisje dat ook voor drie maanden in het buitenland zit. Na een korte kennismaking met haar vertrok zij en was het kot helemaal voor mijzelf.
Mijn ouders bleven dit weekend nog even in Gent dus nadat al mijn spullen in mijn kot stonden, gingen we op weg naar hun hotel. Het verkeer in Gent is vrij chaotisch, ze zullen niet snel mensen voorlaten en soms staan ineens alle stoplichten op groen waardoor alle auto's tegelijk beginnen te rijden.
Nadat ook mijn ouders ingecheckt waren gingen we op weg om Gent te verkennen. Het hotel waar mijn ouders sliepen was vlak bij het centrum, daar zijn alle winkels te vinden en de meeste restaurantjes. Daar hebben we een beetje rondgekeken. We moesten ook nog boodschappen doen. Vanaf de stad naar mijn kot is het ongeveer een half uur lopen. Daarom gingen we met het openbaar vervoer.
We wisten precies waar we uit moesten stappen, dat ging allemaal nog goed. Toen we opzoek gingen naar een supermarkt ging het mis. We liepen de verkeerde kant uit en waren een beetje verdwaalt. Uiteindelijk zijn we een soort van jeugdhonk ingestapt, met hele behulpzame mensen die ons een lift hebben gegeven. Snel de boodschappen in m'n kot gelegd en weer terug naar het centrum om wat te eten.
Een best bewogen eerste dag, maar wel gelijk al veel gezien van Gent. En gelijk maar al mijn spullen uitgepakt.
Het eerste nachtje in m'n kot moest ik wel wennen. Het is allemaal super gehorig.
Ook de zaterdag nog gezellig met mijn ouders doorgebracht. Samen met mijn vader ben ik naar het Campus opzoek gegaan waar ik maandag heen moet. Daar vlakbij is een Albert Heijn dus deze keer niet verdwaald. In de middag zijn we nog een keer naar het centrum gegaan. Daar nog wat rondgekeken. Bij de Hema een broodje gegeten, hier bij de Hema heb je een super groot eet gedeelte waar het mega druk is. Je kan daar ook hele maaltijden bestellen voor maar 5 euro! 's Avonds weer lekker wat gegeten met mijn ouders.

Zondag zijn we met zijn drieën naar de campus gelopen zodat ook mijn moeder zag waar ik heen moest. Kort daarna zijn mijn ouders weer naar huis gegaan.

Maandag moest ik om 10 uur op de campus zijn voor een introductie. Samen met ongeveer 40 andere studenten. Gelukkig kwamen er ook twee andere studenten uit Nederland bij. Na een algemene introductie gingen we in drie groepen uiteen, early childhood en preschool education, primary educatie en secundary education. Ik zat samen met een andere Nederlandse student bij primary education. In de klas hadden we een kort voorstelrondje, waarbij we erachter kwamen waar de andere studenten vandaan kwamen en waarom deze studenten naar Gent zijn gekomen.
Na een korte lunch kregen we een rondleiding door Gent en belangrijker langs de verschillende campussen. Ik zal de lessen namelijk volgen op ongeveer 4 verschillende locaties, een aantal op loopafstand van m'n kot maar ook een paar waar ik met het openbaar vervoer heen moet.
Op dinsdag was ik zo goed als vrij, ik moest alleen even langs een docent om m'n learning agreement op te halen.
Vandaag (woensdag 3 februari) heb ik mijn eerste les.
Ik ben heel benieuwd!

  • 03 Februari 2016 - 15:02

    Monique:

    Hoi Tjitske
    Hier is je eerste fan

  • 03 Februari 2016 - 15:03

    Priscilla Los:

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

    Veel liefs uit Nederland ♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjitske

In het tweede helft van het derde jaar kies je minors. Ik heb gekozen om 3 maanden naar het buitenland te gaan. Je zult denken België dat is toch niet het buitenland, maar veel dingen verschillen van Nederland. Ik heb hier mijn eigen studieprogramma samengesteld met vakken die mij interesseren. Al deze lessen worden in het Engels gegeven. Op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden over mijn tijd in Gent. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van mijn Blogs.

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 3227

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 16 April 2016

Studie in Gent

Landen bezocht: